9 ZÁSAD PŘI PRÁCI S NEVIDOMÝMI

  1. Při navázání kontaktu se nezapomeňte představit
  2. Nemluvte a nesahejte na vodícího psa
  3. Popište rozmístění velkých místností
  4. Nebojte se klást otázky
  5. Vždycky řekněte, když se rozhodnete opustit místnost nebo ukončit hovor
  6. Nepoužívejte nestandardní písmo, člověk s oční vadou by mohl mít problém jej přečíst
  7. Vždycky přidávejte k obrázkům alespoň stručné popisky
  8. Nepoužívejte jednoduchého jazyka jen proto, že mluvíte s člověkem, který má omezení
  9. Poskytněte jim elektronické verze všech tištěných materiálů, které se chystáte rozdat, včetně prezentace v PowerPointu 

10 nejčastějších chyb, kterých se dopouštíte při psaní životopisu

    1. Uvádíte nepravdivé informace
    2. Uvádíte svůj rodný stav, národnost, státní příslušnost, datum narození, pohlaví
    3. Uvádíte nerelevantní informace jako počet dětí, koníčky
    4. Váš email je neprofesionální (beruska23@....., borec1979@... apod)
    5. Píšete jej stále tak, jak vás učila paní učitelka na střední škole na hodině slohu
    6. Nečtete po sobě
    7. Na prvním místě máte vzdělání
    8. Pracovní zkušenosti nemáte chronologicky
    9. Máte několik barev nebo naopak žádnou
    10. Máte tam fotografii z dovolené

8 zbytečností, které píšete do životopisu už od střední školy

    1. Uvádíte svůj rodný stav
    2. Uvádíte národnost a státní příslušnost
    3. Uvádíte datum narození
    4. Uvádíte nerelevantní informace jako koníčky
    5. Na prvním místě máte vzdělání
    6. Pracovní zkušenosti nemáte chronologicky
    7. Píšete datum
    8. Podepisujete se

Formální úprava životopisu

    1. Zvolte si vždy takový design a takový template, který reflektuje oblast, ve které působíte. Jiný životopis bude mít webový designér, jiný ekonom a jiný kreativec. Uvědomte si, jak chcete na ostatní působit.
    2. Svému designu přizpůsobte i písmo, barevné kombinace (rozuměj barvu, kterou zvýrazníš jednotlivé nadpisy a podnadpisy)
    3. Promyslete si rozvržení celého životopisu. Vejde se Vám všechno na jednu stránku? Nebo bude potřeba dvou? Co všechno budete chtít zmínit (publikace, školení a kurzy, zahraniční stáže, úspěchy,...)
    4. Co se délky týče, vždy dodržte maximum 2 stran A4
    5. Sjednoťte veškeré odsazení, velikosti, barvy a typy písma
    6. Potřebujete-li životopis v cizím jazyce a neovládáte jej na úrovni C1, vždy si jej nechte zkontrolovat nebo přeložit profesionálem. 
    7. Vyvarujte se neprofesionálně vyhlížejícím emailům a založte si pokud možno profesionální email v podobě jméno.příjmení@doména.cz, příjmení.jméno@doména.cz apod.
    8. Dejte si záležet, je to přeci jenom Vaše vizitka
    9. Pokud je nutné uvést i fotografii, rozhodně volte profesionální, pořízenou fotografem
    10. Životopis posíláme ve formátu PDF, nikoli Wordu. Vyhneme se tak úpravám, možným korekturám a upozorněním na chyby, jak je u Wordu zvykem
    11. Doručujete-li životopis osobně a ne elektronicky, vždy jej vytiskněte na kvalitní bílý či krémový papír a odevzdejte v naprosto perfektním stavu. 

Jak napsat motivační dopis

Motivační neboli průvodní dopis má za cíl pouze tři věci a tím pádem obsahuje pouze stručné informace:

1. Nejdříve uvedeme důvod zaslání životopisu - z jakého důvodu píšeme, na jaký inzerát reagujeme, na jakou pozici se hlásíme

2. Stručně popíšeme, proč jsme na danou pozici tím nejlepším kandidátem - jaké máme kvality, vzdělání a praxi

3. Kdy bychom se mohli dostavit k pracovnímu pohovoru a eventuálně i nastoupit do zaměstnání - zdali nám třeba neběží dvouměsíční výpovědní lhůta apod. 

Jak se připravit na pracovní pohovor

Jak se připravit na pracovní pohovor v angličtině

Co si vzít na pracovní pohovor

První den v práci

obchodni-etiketa.cz

Kontaktujte nás

BUSINESS ETIQUETTE

Mgr. Veronika Chmelová

Vavrečkova 4262

760 01 Zlín

Informujte se

E: info@obchodni-etiketa.cz

T: 778 409 878